A PC utáni korszak kihívásai - Winkler Jánossal beszélget Dobó Mátyás

Ahogy Steve Jobs a 2007-es történelmi beszélgetésen Bill Gates-nek szegezte, eljött a PC utáni korszak. A használható, olcsó mobil eszközöknek és széles körben elérhető mobil internetnek milyen hatása lesz a hazai webre?

Mobilweb, iPhone, milyen stratégiája van a telekom szektornak arra, hogy a visszaszorulást a bitpipe szintjére ne a webes elérés lefogásával hozzák be? Mik a konkrét előrejelzések a webes szolgáltatásokat is integráló mobil generáció bevezetésével és elterjedésével kapcsolatban? Mi várható a mobil internet árak piacán a következő évben? Mikorra képzeli el a Magyar Telekom azt az állapotot, hogy 1 millió hazai mobilos full-featured böngészővel és korlátlan mobil internettel rendelkezik?

Egyes becslések szerint a mobil reklámpiac az ötvenszeresére növekszik 2012-re. A mobilra - is - fejlesztett online alkalmazások mennyire lesznek meghatározóak a költésekben? A Google 100 milliárdos céggé szeretné kinőni magát a mobil hirdetési piac elfoglalásával, itthon mire számíthatunk? Hasonlóképpen elfoglalhatják a piacot, mint a keresőhirdetést? Milyen mobilra is kiterjeszthető online alkalmazásoké lehet a jövő? Mobil videó, mobil játékok, hálózat építés? Mit fejlesszünk? Kell ma mobilra optimalizálni webes szolgáltatásokat? iPhone, Android, Microsoft. Itthon melyik platform lehet a nyerő?

Nyomtatható verzió