Előadók

« Előadók A-L Előadók M-Z

Meskó Bertalan
blogger, mediq.blog.hu
Ötödéves orvostanhallgató a Debreceni Egyetemen, a genetika irányában folytat tanulmányokat. Másfél éve ír orvosi blogokat magyar (mediq.blog.hu) és angol nyelven (Scienceroll.com). Több blogdíjat is nyert, megjelent rangos orvosi szaklapokban (Nature Medicine, British Medical Journal) és a web 2.0 eszközeinek orvosi felhasználásáról tart előadásokat. A Yale Egyetemen, a Medicine Meets Virtual Reality kaliforniai konferencián és Greenwich város kórházán kívül magyar klinikákon és tanszékeken is rendszeresen előad. A dokim.hu orvosi kereső és a várószoba.hu közösségi site fejlesztésében tanácsadóként vett részt.
Mihálovits András
szerkesztő, Milliók reggelire, Rádió Café 98.6
1994-ben szerzett diplomát a Pannon Agrártudományi Egyetemen, de még abban az évben pályát változtatott és újságíróként kezdett dolgozni egy agrárgazdasági hetilapnál. Azóta is gazdasági újságíróként tevékenykedik. 1998-tól 2001-ig a Népszava, majd 2001-től 2006-ig a Népszabadság gazdaságpolitikai rovatának munkatársa. Először az agrárgazdaság és az élelmiszeripar, később a kereskedelem és a pénzvilág témakörében publikál. Megfordul az elektronikus médiában is. Az MTV1-nél riporterként, az RTL Klubnál pedig az Ecopoly című business reality című műsorának szakértőjeként tevékenykedik. 2002 augusztusától előbb a Forintos Percek, majd a Milliók Reggelire című pénzügyi tudakozó műsorvezetője a RádióCafé 98.6-on. Jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője, de emellett szabadúszó újságíróként publikál gazdasági témákban.
Molnár Dániel
blogger, digitalnatives.hu
A Digital Natives Kft tanácsadója közösségi tartalmak és információvizualizációs témákban. A Coedu Távoktatási Kft tanácsadója szakmai közösségek és informális oktatás témákban. A Mimóza Kft tanácsadója közösségi játékok témában. A Szindbádék, a newfocus.hu, a mangare és a still reading bloggere. A formális oktatásban prezentációs technikákról, e-businessről és digitális rádiózásról tartott kurzusokat. A Pararadio és a Subbacultcha alapítója többekkel. A PEP! Magazinban ír popkulturális témákban.
Nagy Attila
ügyvezető igazgató, depo.hu
A Hírek Média ügyvezető igazgatója és alapító társtulajdonosa. Termékeik közé tartozik a depo.hu, a maxima, a kutatocentrum.hu és a jobinfo is. A műszaki informatikus végzettségű vezető a kezdetek óta részt vesz a vállalat irányításában. Nagy Attila feladatai közé tartozik a cég stratégiájának tervezése, valamint az új szolgáltatások és megoldások fejlesztéseinek irányítása.
Novák Péter
ügyvezető igazgató, Kirowski Zrt.
1996-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett diplomát. Szakdolgozatát a digitális marketingről írta. 1996-tól a Matávnál értékesítési, majd marketingkommunikációs területen dolgozott, ahol elsősorban online marketinggel foglalkozott, 1999-től a Matávnet médiaértékesítési területét vezette. 2000-ben csatlakozott a Kirowski csapatához, ahol 2006-tól az ügynökség ügyvezetője. A Magyar Reklámszövetég munkájában 1999 óta vesz részt, az MRSZ Internet Tagozatának alapítója, vezetője, az szövetség Ügyvezetésének 2000 óta tagja, 2006-ban alelnöknek választották.
Nyírő András
elnök, Internet Terjesztéséért Alapítvány
1989-ben végzett az ELTE BTK történelem-szociológia szakán. Egyetemi tanulmányai alatt szerkesztőtársaival együtt összeállított egy életrajzi lexikont és kronológiát az 1945-1989 közötti politikai rendszerről Segédkönyv a Politikai Bizottság tanulmányozásához címmel. 1992-ben posztgraduális diplomát szerzett. 1993-ban megjelentette az első magyar multimédia CD-ROM-ot, a Politikát, melyben a Segédkönyv anyagát dolgozta fel és egészítette ki. Ezután az IDG lapkiadó kötelékében ABCD néven interaktív multimédiás CD-magazint indított. 1995-ben indította útjára az Internettót, az első hazai internetes magazint. A lap műfajt teremtett élő interjúival, fórumaival, hírleveleivel és különszámaival. Parti Nagy Lajos előszavával megjelentette internetes szlenggyűjteményét, a Zsargont. Megszervezte az első internetes interaktív tv-adást. 1999-ben megalapították az Indexet, és a közönség hűen követte Nyírőt és a szerkesztőséget az új laphoz. 2000-ben a Westelhez igazolt, ahol tartalomfejlesztési igazgatóként feladata az sms-es, mms-es és wapos információszolgáltatások megszervezése volt. 2005-től 2007-ig a Ringier kiadóban foglalkozott internetes és mobilos tartalomfejlesztéssel. 2007-től az Intneret Terjesztéséért Alapítvány elnökeként azon dolgozik, hogy 150 borsodi és szabolcs-szatmári kis faluban a mély szegénységben élők internethez jussanak.
Palocsay Géza
online hirdetési igazgató, Sanoma Budapest Zrt.
27 éves, 2002-ben Vállalkozásszervező közgazdászként végzett a Szent István egyetem Kereskedelmi és Vállalkozási Akadémián. A Sanománál 2001 szeptembere óta van, pályafutását gyakornokként kezdte. 2003-tól értékesítőként, 2006-tól pedig az újonnan alakult szolgáltatásértékesítési csoport vezetőjeként tevékenykedett, majd 2007 májusától a teljes online sales tevékenységért felel hirdetési igazgatóként.
Peresztegi Zoltán
Google, magyarországi képviselő
A keresőóriás magyarországi képviselője 2006. vége óta. Legfőbb feladata a cég magyarországi tevékenységének elindítása, felelős a magyarországi üzleti terv elkészítése, valamint a partnerkapcsolatok kialakítása mellett a direkt értékesítési csapat felépítéséért is. A BGF-KKF és a Lincoln University közös programjában szerzett üzleti diplomát, majd a Pécsi Egyetemen tanult tovább. Pályafutását a marketingkommunikáció területén kezdte, nemzetközi reklámügynökségek ügyfélkapcsolati osztályain, majd tevékenységét a reklámértékesítés és a teljes marketing, valamint PR területére bővítette az HBO magyarországi irodájában. Rövid T-Mobile-os márkastratégiai kitérő után érkezett a Google helyi irodájának élére. A BGF-KKF rendszeres vendégelőadója, marketingkommunikációs jegyzet társszerzője.
Pohly Ferenc
vezető tanácsadó, [origo] Zrt.
Miután megszerezte programozó-matematikusi végzettségét, s hallgatott némi szociológiát is, a Magyar Narancs életmód-újságírója lett, miközben saját szoftvercégében könyvelőprogramokkal foglalkozott. 1997-től a Matáv internetes startégiájának egyik formálója, majd az alakuló Origo Kft. kommunikációs vezetője. Az időközben többszörös névváltáson átesett, végül T-Online-ként ismert piacvezető internet-hozzáférés és tartalomszolgáltatónál először marketingkommunikációval és PR-ral, majd az [origo>play] multimédiás portál létrehozásával, később pedig a t-online.hu felelős szerkesztői teendői mellett - immár az [origo] Zrt-ben - nagyobb projektekkel (Térkép, T-Home TV, Videa) foglalkozik. A Kattintókönyv (2003) szerzője.
Radnai Zoltán
blogger, újságíró, kultplay.hu
Miután szakirányú, felsőfokú diplomát szerzett a KJF-en és az ELTE-n, első anyagát 1996-ban a Kossuth Rádióban vágta fémtárcsás, csattogós vasgépen. Később bőre alá férkőzött az internet bogár, másfél évig az Indexnél dolgozott belpolitikai újságíróként. 2001-től szerkesztette a Frankó humorportált és a Technocol.hu-t, az első magyar közösségi blogot. 2002 óta a Kodolányi János Főiskola oktatási portáljának vezetője, a Kommunikáció és Médiatudományok Tanszék oktatója. 2004-től egy éven át 20 perces filmeket készített az MTV Rakott című kulturális magazinműsornak. 2005-ben feleségével megalapította a Kultplay.hu blogot. Külsősként dolgozott az Indexnek, a HVG-nek, a HG.hu-nak.
Soós Gergely
ügyvezető igazgató, Neo Interactive
Közgazdasági diplomával, 3 év pénzügyi szakmai múlttal és egy rövid dél-amerikai kitérővel érkezik az online reklámszakmába 2000-ben. 2002-ben tulajdonostársával megalapítja a Neo Interactive digitális reklámügynökséget, ahol azóta is ügyvezető igazgatói feladatkört tölt be. 2003-ban felkérik a budapesti OgilvyInteractive divízió elindítására, 2005-től pedig alapító társtulajdonosként egy évig a Laboratory reklámügynökséget erősíti. 2007-ben elvállalja a HipeRV újmédiás éves kiadvány főszerkesztői pozícióját, 2008-ban pedig társszervezőként a BrandFestival® Digital elnöki tisztségét.
Simó György
vezérigazgató-helyettes, Magyar Telekom Nyrt.
1997-ben végzett az ELTE szociológia szakán. Közel 10 évig dolgozott a média különböző területein, mielőtt a Matáv Csoporthoz csatlakozott. 1999-től a MATÁVnet programigazgatója, majd 2000-ben a Matáv Csoport internet-stratégiájának kidolgozását végző projekt egyik vezetője. 2000. április 1-től a MATÁVnet Kft. vezérigazgató-helyettese, ügyvezetője, majd szeptember 1-től a vállalat (2001. május 2-tól Axelero Internet Rt., később T-Online Magyarország Zrt.) médiáért, stratégiáért és kommunikációért felelős általános vezérigazgató-helyettese. 2002. júliusától az Axelero Internet Rt. Igazgatótanácsának tagjává választották, amely tisztséget azóta is betölt. 2003. november 1-től az Axelero Internet vezérigazgatója. 2006. szeptember 20-tól Simó György a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a Vezetékes Szolgáltatások Üzletág vezetője. Emellett a T-Online Magyarország Zrt. vezérigazgatói teendőit is ellátja, tagja a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMKA) Igazgatótanácsának és november 1-től a Maktel Igazgatótanácsának. 2007. március 19-től a Mobilpress Zrt., majd 2007. június 28-tól az MFactory Zrt. Igazgatóságának elnöke. 2007. október 1-jétől a T-Online jogutód [origo] Média és Kommunikációs Zrt. Igazgatóságának elnöke. 2008. január 1-jétől az Új Üzleti Területek és Üzletfejlesztési Üzletág vezetője.
Sperla Ervin
kispad.hu
Közgazdász és angoltanár, tanulmányait Budapesten és Hollandiában végezte. Dolgozott a Microsoft, az Euroweb és a Scala marketing- és PR-igazgatójaként, majd a Graphisoft nemzetközi marketingcsapatát vezette. Az elmúlt négy évben szabadúszóként tevékenykedik. Alapítója az egyik legnépszerűbb magyar közösségi blognak, a Kispadnak, és egyik házigazdája a magyar fotobloggereket összefogó budapest.photobloggers.org fórumnak.
Szabó György
vezérigazgató, Sanoma Budapest Zrt.
A moszkvai Automatizálási Egyetem villamos-gépész mérnöki karán, gyártás-automatizálási szakon szerzett diplomát 1981-ben. 1991-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem közgazdasági karán szerzett másoddiplomát, külgazdasági szakon. 1992-1994 között az Erasmus Press Kiadói Kft. gazdasági igazgatója, majd 1994-1998 között társügyvezető igazgatója, valamint lapigazgatója is. 1998-ban az Erasmus Press ügyvezető igazgatója, valamint 1998-tól a Magyar Lapterjesztő Zrt. igazgatóságának tagja. 1999-től a VNU Budapest Lapkiadó Rt. vezérigazgatója, mely egyesítette az Erasmus Press Kft. és a Figyelő Rt. tevékenységeit. 2000-ben az Egyesült Kiadói Holding Kft. (VICO) megvásárlásával a VNU Budapest Rt. Magyarország vezető lapkiadójává vált. A harmadik legnagyobb magyar internetes portál – a Startlap.hu - megvásárlásának köszönhetően a VNU Budapest Rt. kulcsfontosságú pozíciót szerez a magyar internetpiacon is. 2005-től kezdve - a Sanoma Magazines International igazgatótanácsa tagjaként és regionális igazgatóként - ellátja a Sanoma magyarországi, csehországi és szlovákiai tevékenységeinke felügyeletét is. 2007-ben a Sanoma Budapest Kiadói Zrt. vezérigazgatói posztjának betöltése mellett a Samona Magazines prágai leányvállalatának ügyvezető igazgatói feladatait is ellátta. 2000 és 2005 között a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, jelenleg is tagja a menedzserek országos Szövetsége elnökségének és a BOM Egyesület elnökségének.
Szabó János
brand manager, szoftver üzletág, IBM Magyarország Kft.
1994 óta aktivan foglalkozik Internetes technológiákkal, de igazi pályafutását 2001-ben, az Egyesült Államokban, egy induló tartalomszolgáltó cég tanácsadójaként kezdte. Számos vállalati és közigazgatási portál projektben vett részt, ahol feladata a felhasználói felülettel és tartalmi elemekkel foglalkozó csapatok koordinálása volt. 2004 óta az IBM szoftver üzletágának munkatársa, ahol második éve a portálokkal és együttműködési megoldásokkal foglalkozó Lotus brand magyaroszági vezetője.
Szávuly Krisztián
internet lapigazgató, Sanoma Budapest Zrt.
1996-ban szerzett közgazdász diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem és a francia ESSCA közös kurzusán. Karrierjét marketing területen kezdte és folyamatosan specializálódott az online kommunikáció és elektronikus média területeire. A T-Online-nál eltöltött 5 évet követően (online kommunikáció és értékesítés, webes szolgáltatások, T-Online.hu, G-Portál, Videa, Freemail) 2006 végén csatlakozott a Sanoma Budapest Újmédia-divíziójához mint lapigazgató. A FigyelőNet, Nők Lapja c@fe, WellnessCafe, StoryOnline, Cosmopolitan, Vezess, Mindenautó, TeszVesz, Profession, Jobmonitor és PDAmánia termékeket irányítja, valamint új termékek fejlesztésében vesz részt.
Vámosi Gergő
blogger, geritwo.hu és újságíró, techbázis, [origo] Zrt.
Vámosi Gergő az [origo] tágabb értelemben vett informatikai rovata, a Techbázis újságírója. A szoftver, hardver és egyéb kütyütémák mellett rendszeresen foglalkozik webes újdonságokkal, és az írott anyagok mellett időnként beágyazott videókban is látható, mint a rovat megfilmesített tesztjeinek házigazdája. A betárcsázós idők óta internetezik, az ezredforduló óta dolgozik az online médiában, 2005 óta a portál munkatársa. Saját fontosabb, állandó blogjai a geritwo.hu címen olvasható személyes és a miafene.hu címen található közös geekblog.
Vaszily Miklós
vezérigazgató-helyettes, Közép Európai Média és Kiadó Zrt.
1996-ban végzett a Budapesti Közgazdasági Egyetemen, valamint 1997-ben az ELTE jogi karán is diplomát szerzett. Részvényelemzőként kezdett a Hypo-Securitiesnél, majd az IE-New York Brokernél folytatta pályafutását 2001 tavaszáig. Ezután csatlakozott a Portfólió csapatához, majd a 2005-ös eladást követően az Index Zrt vezérigazgatója lett. 2007 tavaszán a Portfólió és az Index vezetése mellett elvállalta a Közép Európa Média Zrt. Vezérigazgató-helyettesi pozícióját és igazgatósági tagságát.
Winkler János
vezérigazgató-helyettes, Magyar Telekom Nyrt.
A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen 1979-ben közgazdász végzettséget, 2000-ben Purdue University-n (USA) MBA-diplomát szerzett. Pályáját üzletkötőként kezdte a Nikex Külkereskedelmi Vállalatnál, majd 1985-1991 között Pekingben, a Magyar Népköztársaság Kereskedelmi Kirendeltségén dolgozott, először mint kereskedelmi titkár, majd tanácsoshelyettes. 1992-től a Westel Rádiótelefon Kft.-nél országos értékesítési menedzser, később marketing igazgatóhelyettes, majd 1994-től vezérigazgató-helyettes és marketing igazgató. 1996 februárjától a T-Mobile Magyarország Rt. (korábban Westel Mobil Rt.) marketing és értékesítési vezérigazgató-helyettese, 2006-ban vezérigazgatója. Kiemelkedő szerepe volt a 2004. évi Westel/T-Mobile név- és márkaváltásban, továbbá nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Westel, illetve a T-Mobile Magyarország sikeresen elérte és megtartotta a hazai mobilpiac vezető pozícióját. 2006. március 1-től a Magyar Telekom Nyrt vezérigazgató-helyettese, a Mobil Szolgáltatások Üzletág vezetője. 2008. január 1-jétől a Lakossági Szolgáltatások Üzletág vezetője.

« Előadók A-L Előadók M-Z